2012. június 29., péntek

Legfontosabb francia szavak - kiejtés

Lehet, hogy nem én vagyok az egyetlen aki meg akar egy kicsit tanulni franciául ugyanis engem nagyon vonz a dolog. Szóval itt van pár fontos kifejezés francia megfelelője:

Igen. - Oui.   (Ui.)
Nem. - Non.   (Non.)
Talán. - Peut-être.   (Peüt-etre.)
Kérem. - S'il vous plaît.   (Szil vusz pláit.)
Köszönöm. - Merci.   (Merszi.)
Szívesen. - De rien.   (De rie.)
Bocsánat! - Excusez-moi!   (Ekszküszez-moi!)
Tessék? - Comment?   (Komment?)
Nem értem önt/téged. - Je ne comprends pas.   (Zse ne komprendsz.)
Tudna nekem kérem segíteni? - Vous pouvez m'aider, s'il vous plaît?   (Vusz puvez máider, szil vusz pláit?)
Jó reggelt/napot! - Bonjour!   (Bonzsur!)
Jó estét! - Bonsoir!   (Bonszoir!)
Jó éjszakát! - Bonne nuit!   (Bonne nüit!)
Üdv/szia! - Salut!   (Szálüt!)
Viszontlátásra! - Au revoir!   (Áü revoir!)

Hogy hívnak? - Comment t'appelles-tu?   (Komment táppellesz-tü?)
Engem ... hívnak. - Je m'appelle ...   (Zse máppelle ...)
Hány éves vagy? - Quel âge as-tu?   (Küel ázse ás-tü?)

... éves vagyok. - J'ai ... ans.   (Zsái ... ánsz.)
 Hogy van/vagy? - Comment allez-vous/vas-tu?   (Komment állez-vusz/ vász-tu?)
Köszönöm jól. És ön/te? - Bien, merci. Et vous-même/toi?   (Bien, merszi. Et vusz-meme/toi?)
Megvagyok. - Ça va.   (Ká vá.)
Nem túl jól. - Pas très bien.   (Pász tresz bien.)
Nem értem. - Je ne comprends pas.   (Zse ne komprendsz pász.)
Balra/jobbra - À gauche/à droite.   (Á gáüse/á droite.)
Egyenesen - Tout droit.   (Tut droit.)
Közel/távol - Près/loin.   (Presz/loin.)
Milyen messze van az? - C'est à combien de kilomètres d'ici?   (Keszt á kombien de kilometres diszi?)
Valami elromlott. - Je suis en panne.   (Zse szüisz en pánne.)
Töltse tele, kérem. - Le plein, s'il vous plaît.   (Le plein, szil vusz pláit.)
Jó étvágyat! - Bon appétit!   (Bon áppétit!)
Reggelizni szeretnék. - Je voudrais prendre le petit déjeuner.   (Zse vundráisz prendre le petit dézseüner.)
Bor - Vin.   (Vin.)
Sör - Bière.   (Biere.)

Mit parancsol? - Que désirez-vous?   (Küe dészirez-vusz?)
Szeretnék ... - Je voudrais ...   (Zse vudráisz ...)
Ez nagyon jó. - C'est très bon.   (Keszt tresz bon.)
Ez nem tetszik nekem. - Ça ne me plaît pas.   (Ká ne me pláit pász.)
Fodrászüzlet - Coiffeur.   (Koifför.)
Segítség! - Au secours!   (Áü szekursz!)
Vigyázat! - Attention!   (Áttention!)

Tilos! - Interdit!   (Interdit!)
Az én hibám volt. - C'est moi qui suis en tort.   (Keszt moi küi szüisz en tort.)
Az ön hibája volt. - C'est vous qui êtes en tort.   (Keszt vusz küi etesz en tort.)
Itt fáj. - J'ai mal ici.   (Zsái mál iszi.)

És hogy ne szenvedjünk a kiejtéssel és még egy kicsit kiegészítsük az eddig ismert kifejezéseket. Kukkantsatok be ide! : http://wikitravel.org/hu/Francia_sz%C3%B3szedet

11 megjegyzés:

  1. ..nagyon jó, el mehetne vagy kétszázig........

    VálaszTörlés
  2. Szia :) Jó kis gyűjtemény, de ha nem haragszol, a kiejtésbe kicsit belejavítanék. Csak azért, nehogy valaki rosszul tanulja meg...
    -az ET szót soha nem ejtjük etnek, csak "E"-nek, középzárnak.
    -a C'est-nél pedig a C (és még néhány helyen) SZ, nem K. Tehát C'est="sze"
    -Az u tényleg ü, de csak ha magában áll, ha au van a szóban, akkor az már "ó". Tehát a gauche az "gós" inkább...
    -vous="vu"
    Bocsi a zavarásért :)

    VálaszTörlés
  3. Uramatyàm ezek a "kiejtések".A feléig olvastam de addig mind rossz volt :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. így van (Y) A kiejtés egyszerűen katasztrófa ez nem weboldal ez egy rakás szar

      Törlés
    2. így van (Y) A kiejtés egyszerűen katasztrófa ez nem weboldal ez egy rakás szar

      Törlés
  4. Szil vu plé
    Dö rien
    Eszkü(s)zé moà
    Bonn nüi
    Szàlü
    Komo tàpell tü de a komo vuz aplé vu szebb :D
    Szàvà
    A Je amugy Zsö de eddig bírtam,kifagytam a nevetéstől.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Komo tàpell tü de a komo vuz aplé vu mit jelent???

      Törlés
  5. Szil vu plé
    Dö rien
    Eszkü(s)zé moà
    Bonn nüi
    Szàlü
    Komo tàpell tü de a komo vuz aplé vu szebb :D
    Szàvà
    A Je amugy Zsö de eddig bírtam,kifagytam a nevetéstől.

    VálaszTörlés
  6. Uramatyàm ezek a "kiejtések".A feléig olvastam de addig mind rossz volt :D

    VálaszTörlés
  7. A kiejtéseken van mit javítani,de nem írom le mert sajnos szinte az egészet ki kellene javítani....

    VálaszTörlés
  8. De rossz indulatúak vagytok inkább segítsetek neki.....🤔

    VálaszTörlés